DiscGolfové hřiště Nučice

DiscGolfové hřiště Nučice je jedno z nejstarších hřišť u nás. Jedná se o krátké 9-ti jamkové hřiště s parem 30 a celkovou délkou 450 m. Na hřišti jsou 3 čtyřparové jamky, dvě double manda a dvě manda.  Hřiště se nachází kousek za Prahou u obce Rudná. Hřiště je dobře dostupné autem, ale lze se sem dostat i vlakem (žel. stanice Nučice, vlak ze Smíchovského nádraží, hřiště je cca 5 min od zastávky) či autobusem (zastávka Nučice, Pod vinicí – linky 308, 310 a 311), který staví cca 150 metrů od výhoziště první jamky. Auto je možné zaparkovat při kraji silnice u jamky číslo 3.  Je tam místo tak na 3 auta.

Hřiště je velmi krátké a na jeho zdolání vám bude stačit putter. Ale na druhou stranu, OB a mandatory prověří vaše dovednosti. Můžete si zde vyzkoušet téměř všechny hody. Hřiště je vhodné i pro trénink. Dá se zde trénovat jak krátká hra, tak i delší hody. Jen je potřeba dávat větší pozor na místní pejskaře, kterých je zde celkem dost. Ve všední dny jsem tu také dost často narazil na děti, které si sem chodí hrát.

DiscGolfové hřiště Nučice

Par hřiště: 30
Délka hřište: 450m
Doprava: Vlak: Nučice (spoje ze Smíchovského nádraží)
Bus: „Nučice, Pod Vinicí“ – linky 308, 310, 311
Parkoviště: Na kraji silnice

Půjčovna: NE
WC:
v lese
Restaurace: V Rudné

Souřadnice hřiště: N50.0220400 E14.2284400
Mapa hřiště: mapa

Jamka č. 1

Par 3, délka 46 m

Hned na první jamce vás prověří double mando. Jedná se o břízu pod košem na levé straně a silnější listnáč na pravé straně. Po pravé straně je ochranná sít, která chrání auta na silnici. Tuto jamku hraji lehkým hyzerem, většinou puterem. Nejčastěji Envym.  Silnice je OB a pro zpestření hraji také OB chodníček po levé straně.

Jamka č. 2

Par 4, délka 57 m

Toto jamka je na hřišti udávaná jako 4-par. Osobně ji hraji jako par 3. Na této jamce je také mando. Je to jehličnatý strom asi 12 metrů před výhozištěm. Ten je potřeba obhodit z levé strany. Tatu jamku hraji několika způsoby. Forehandem mířím nad křoví a disk opíše krásnou hyzerovou trajektorii až pod koš. Občas zkouším hrát zcela rovný hod těsně kolem manda. Asi nejčastěji hraji anhyzerem.

Jamka č. 3

Par 3, délka 51 m

Jamka č. 3 je dle mého nejtěžší na celém hřišti. Na této jamce je druhé double mando. Disk je potřeba prohodit mezi dvěma akáty. Ty jsou téměř za sebou z pohledu od výhoziště. Takže drive musím hrát buď forehandem, nebo pořádným anhyzerem. Navíc je potřeba hrát tuto ránu celkem nízko, jelikož jsou oba stromy celkem košaté a většinou disk srazí k zemi. Ale místo tam je. Osobně zde hraji na jistotu, abych prohodil mando a pak se pokouším o dlouhý putt. Zahrát zde birdie je pro mě celkem těžké.

Jamka č. 4

Par 3, délka 32 m

A máme tu nejkratší jamku na hřišti. I když je velmi krátká, tak koš je velmi dobře chráněn zepředu stromem a křovím a z levé strany taktéž křovím a menším stromem. Lze tu hrát rovnou ránu přímo na koš. Občas tu zkouším i rovnou puttovat. Ale nejčastěji hraji vysoký hyzer kolem stromu a křoví přímo ke koši. Na této jamce by mělo být birdie povinnosti.

Jamka č. 5

Par 3, délka 40 m

Tato jamka je celkem záludná. Z výhoziště není na koš přímo vidět. Koš je na pravé straně za borovicemi, asi o dva metry níže, než je výhoziště. Koš je celkem v prudkém kopci. Vše v borovicich je OB. Pozor na disky, které se kutálejí od koše dolů. Je tam cesta a za ní hned další malé borovice, které jsou také OB. Jamku lze hrát buď přes borovice (OB) hyzerem přímo pod koš, nebo obhazovat borovice anhyzerem. Častěji hraji druhou variantu, jelikož mi disk dopadá na plocho a nehrozí, že by se skutálel dolů do OB. Zahrát tu birdie ale není zas tak těžké, jak by se mohlo na první pohled zdát.

Jamka č. 6

Par 3, délka 43 m

Hod do neznáma. Jen opravdu velcí hráči jako já (mám přes dva metry) vidí z výhoziště horní hranu jamky. A to musí být posekáno.Tato jamka je velmi záludná. Po pravé straně je OB v podobě malých boroviček. Za košem je celkem husté křoví, ze kterého se nevyhazuje zrovna nejlépe. Navíc je z tak prudkého kopce celkem těžké odhadnout sílu hodu. Tuto jamku hraji tak, že přímo z výhoziště puttuji. Disk vyhazuji jen lehce a v anhyzeru přímo na jamku. Disk se v ideálním případě v průběhu letu srovná a na plocho dopadne přímo pod koš. Již hodněkrát jsem prvním hodem zasáhl řetězy, ale eso pořád ne a ne.

Jamka č. 7

Par 3, délka 40 m

Sedmička se hází po vrstevnici. Na koš je krásně vidět. Zde doporučuji házet anhyzer nebo forehand. Po pravé straně jsou totiž větve a nepříjemné křoví, kam se disk rád zkutálí. I když to z fotek není tolik vidět, je to celkém prudký kopeček. Také je dobré to nepřehnat s délkou hodu, jelikož za jamkou není nikdy posekáno a je tam dost kopřiv. Osobně tuto jamku hraji anhyzerem a mířím před koš. Snažím se házet lehce nad koš. Nevím proč, ale zde se mi mnohem lépe puttuje z kopce dolů.

Jamka č. 8

Par 4, délka 61 m

Jedná se o jamku s parem 4. Zkušenějším hráčům doporučuji to hrát jako par 3. Jamka se hraje do kopce nahoru, na placku ke koši. Na pravé straně jsou zbytky plotu a dost křoví, což je OB. Tuto jamku hraji stabilním diskem rovně podél plotu. Pozor na výšku hodu. Když to s výškou přeženete, může se lehce stát, že disk zafaduje příliš do leva, kde se to láme z kopce dolů k lesu. Ze začátku se mi to nejednou stalo. Pak si přihazovat z toho křoví není nic příjemného. Taky tuto jamku občas hraji forehandem, abych si procvičil i tento hod. Zkouším to také thumberem a celkem úspěšně. Pokud jamku budete hrát jako par 4, je birdie povinnost pro každého.

Jamka č. 9

Par 4, délka 79 m

Poslední jamka je nejdelší na hřišti. Jedná se o par 4. Přímo před vámi na pravé straně je roh plotu. Rohový sloupek je mando a musí se obhodit z leva. Vše vpravo za plotem je OB. Zde doporučuji nic nevymýšlet a prvním hodem hodit za mando na střed fairwaye. Házím anhyzer nebo forehand. Druhá rána je příhoz pod koš. Na té velmi záleží. Chce to se nebát, aby rána nebyla moc krátká. Já druhou ránu házím lehký hyzer stabilním diskem, případně flatshot rovnou na koš. Pak už jen proměnit putt a birdie je vaše.

Napsal Martin "MuMu" Malý

Discgolfu jsem se začal věnovat o prázdninách 2017. Od té doby jsem tomuto sportu zcela propadl. Snažím se chodit pravidelně trénovat a účastnit se turnajů. V současné době máme hřiště na Kladně zdemontované, tak nejčastěji trénuji v Nučicích a na Ladronce. Mám oblíbené disky od MVP a Axiom disc, které vám rád postupně budu představovat, ale nejen ty.

Více o autorovi ...

Na závěr se ještě podívejte na pár videí z Nučic

Představení hřiště v Nučicích

Jak zahrát hřiště v Nučicích

Podělte se o své zkušenosti

Znáte discgolfové hřiště v Nučicích? Chodíte sem pravidelně trénovat? Máte zde nějaký oblíbený laylout? Podělte se o své zkušenosti s tímto hřištěm s ostatními disgolfisty. Napište nám na email [email protected] nebo využijte tento formulář a my vaše postřehy rádi zveřejníme.

1 + 1 =